ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

تظاهرات و تشنج در زادگاه ابراهیم تاتلیسس

چهارشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۳۰ ب.ظ
به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی افزایش درگیری بین احزاب سیاسی مختلف با ادعای تخلف در انتخابات شهرداریها در شهر مرزی ˈ جیلان پنار ˈ (از توابع استان شانلی اورفا) حالت فوق العاده اعلام شد.



این تصمیم روز چهارشنبه در حالی اعلام شد که هواداران حزب ˈصلح و دمکراسی ˈ - که اکثر آنها از قومیت کرد هستند -  در پی رد درخواست این حزب از سوی شورای انتخابات برای شمارش مجدد آرا، به خیابانها آمده و دست به تظاهرات زدند.

مقامات امنیتی شهر با توجیه اینکه تنش در شهر افزایش و احتمال بروز آشوب و درگیری است، برای مدت یک ماه در جیلان پنار حالت فوق العاده اعلام کرده و هرگونه تظاهرات، راهپیمایی، اعتصاب غذا و صدور قطعنامه و بیانیه مطبوعاتی را ممنوع کردند.

براساس نتایج غیررسمی شمارش آرا در این شهر ، نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه پیروز انتخابات شهرداری شهر جیلان پنار اعلام شده است.

رسانه های مخالف دولت آنکارا عنوان کرده اند که ˈمندرس آتیلاˈ نامزد حزب حاکم برای شهرداری جیلان پنار در ارتباط نزدیک با گروه تروریستی النصره است که علیه دولت سوریه می جنگند.

در پی اعلام نتایج غیررسمی شمارش آرا در جیلان پنار، این شهر از روز دوشنبه گذشته به علت تظاهرات گروههای مخالف به حالت نیمه تعطیل درآمده و مغازه ها بسته است. جیلان پنار در نزدیکی مرز سوریه قرار دارد و شمار قابل توجهی از پناهجویان سوری نیز در این شهر اسکان داده شده اند.
شانلی اورفا زادگاه خواننده مشهور ترکیه، ابراهیم تاتلیسس است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">