ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

نرخ رشد اقتصادی ترکیه در سال 2013 اعلام شد

دوشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۳۰ ب.ظ
نرخ رشد اقتصادی ترکیه در سال گذشته میلادی (2013) چهار درصد و درآمد سرانه این کشور 10 هزار و 782 دلار اعلام شد.



به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از ایرنا، به گزارش ایرنا، موسسه آمار دولتی ترکیه روز دوشنبه نرخ رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه آخر سال گذشته و میانگین رشد اقتصادی در کل سال گذشته میلادی را اعلام کرد.

اعلام رشد اقتصادی چهار درصدی ترکیه که در مقایسه با اقتصاد در رکود کشورهای اروپایی، رشد بسیار بالایی محسوب می شود.

به دنبال خبر پیروزی حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ در انتخابات محلی دیروز این کشور، بازارهای پولی و سرمایه ای این کشور با خوش بینی این خبر را دنبال می کنند .

بورس استانبول امروز و در اولین ساعت کاری خود بیش از دو درصد رشد کرد و نرخ دلار و یورو در مقابل ˈلیره ترکˈ به پائین ترین حد خود در دو ماه اخیر رسید و نرخ بهره ها نیز روبه کاهش گزارش شده است.

موسسه آمار دولتی ترکیه پیشتر نرخ رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم سالجاری میلادی را 4/4 درصد و میانگین نرخ رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در 9 ماه سال 2013 میلادی را چهار درصد اعلام کرده بود که با رشد 4/4 درصدی در سه ماهه آخر سال گذشته ، میانگین رشد اقتصادی ترکیه در کل سال گذشته به چهار درصد رسید.

در سال گذشته میلادی تولید ناخالص داخلی ترکیه با نرخهای جاری لیرترک با 2/10 درصد رشد نسبت به سال 2012 به یک تریلیون و 561 میلیارد و 510 میلیون لیرترک رسید که معدل دلاری آن با 3/4 درصد رشد به 820 میلیارد و 12 میلیون دلار رسید.

محاسبات موسسه آمار دولتی ترکیه حاکی است که نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال گذشته با نرخ های ثابت نیز با چهار درصد رشد به 122 میلیارد و 388 میلیون لیرترک رسید.

درآمد سرانه ترکیه نیز در سال 2012 میلادی برابر 10 هزار و 459 دلار بود که در سال 2013 به 10هزار و 782 دلار افزایش یافت .

در سه ماهه سوم سالجاری میلادی تولید ناخالص داخلی ترکیه با نرخهای ثابت با رشدی به میزان 4/4 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته به 33 میلیارد و 33 میلیون لیرترک رسیده است .

۹۳/۰۱/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">