ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری ترکیه شنود نشست محرمانه در وزارت خارجه ترکیه علیه سوریه و انتشار آن در شبکه اجتماعی ˈیوتیوبˈ را فعالیتی جاسوسی خواند.

به گزارش ایرنا، وی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران در استانبول این مطلب را عنوان و بیان کرد: استراق سمع از چنین نشستی فعالیتی علیه امنیت ترکیه است.

گل افزود: شنود از یک نشست محرمانه که در آن شماری از عالی ترین مقامات ترکیه برای بحث و تبادل نظر در باره مباحث امنیتی گرد هم آمده بودند، فعالیتی علیه امنیت این کشور محسوب شده و موضوعی جاسوسی است.

رییس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه دولت آنکارا مسامحه ای با عاملان این شنود نخواند کرد، افزود: در این راستا دیدارهایی با نخست وزیر، وزیر امور خارجه و قائم مقام وزارت امور خارجه داشته ام و آنچه که لازم باشد انجام می دهیم.

وی گفت: هر فردی که به نحوی در این مساله دست داشته باشد شناسایی و به شدت مجازات خواهد شد.

صدایی منتسب به ˈهاکان فیدانˈ رییس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه (میت) در یک فایل صوتی که از سوی مخالفان اردوغان روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی یوتیوب منتشر شد، می گوید: ˈبرای ورود نیروهای نظامی به سوریه من می توانم با برخی اقدامات، بهانه لازم بوجود آورم.ˈ



این فایل صوتی نتیجه شنود بحث میان ˈهاکان فیدانˈ رییس سازمان اطلاعات، ˈاحمد داود اوغلوˈ وزیر امور خارجه، ˈفریدون سینیرلی اوغلوˈ قائم مقام وزارت امور خارجه و ˈیاشار گولرˈ جانشین ستاد ارتش ترکیه در مورد طرح پنهانی برای مداخله نظامی به خاک سوریه می باشد.


نظرات  (۱)

من آخرش نفهمیدم که این رئیس جمهور چه نقشی در هرم قدرت در ترکیه دارد؟

ترکیه آنلاین میشه توضیح بدین.

بهتر است در بخش اطلاعات عمومی در باره ترکیه قرار بدین.

پاسخ:

حتما مطلب ویژه ای در این باره تولید و منتشر خواهم کرد

با تشکر از توجه شما

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">