ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

آزادی زندانیان سیاسی در آستانه انتخابات ترکیه

پنجشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: دادگاهی در استانبول در آستانه انتخابات شهرداریها در ترکیه حکم آزادی 45 تن از مخالفان کرد از جمله 15 خبرنگار را صادر کرد.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از گزارش پایگاه خبری ˈسولˈ ، 15 تن از فعالان رسانه ای و روزنامه نگاران شاغل در رسانه های حامی حزب کارگران کرد ترکیه ˈ پ.ک.کˈ که به اتهام دست داشتن در فعالیت های شاخه های شهری موسوم به ˈک.ج.کˈ دستگیر و زندانی شده بودند،شب گذشته از حبس آزاد شدند.

روزنامه نگاران خبرگزاری دجله، روزنامه آزادیا ولات، روزنامه اوزگور گوندم، خبرگزاری فرات و مرکز انتشاراتی دمکرات مدرینسم آزاد و 30 تن دیگر از مخالفان کرد متهم به حمایت از ˈپ.ک.کˈ از زندان آزاد شدند.

ناظران آگاه، آزادی این افراد در چند روز مانده به انتخابات را به عنوان گام مثبتی در راستای تداوم مذاکرات صلح میان دولت آنکارا و ˈعبدالله اوج آلانˈ رهبر زندانی ˈپ.ک.کˈ ارزیابی کرده و معتقدند که این اقدام می تواند موجب افزایش آرای حزب حاکم در انتخابات آتی در شهرهای کردنشین شود.

مقامات دولت ترکیه ˈک.ج.کˈ را به عنوان شاخه شهری ˈپ.ک.کˈ برای جذب نیرو و تبلیغات در دانشگاه ها به نفع ˈپ.ک.کˈ متهم کرده بودند.

مخالفان کرد مدعی هستند که حدود 3 هزار تن به اتهام عضویت در ˈک.ج.کˈ در زندانها به سر می برند.

۹۳/۰۱/۰۷

نظرات  (۱)

این یه راهشه!!!!

اگه تو ایران انجام میشد میگفتن تقلب در انتخابات>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">