ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

آرزوی رهبر مخالفان اردوغان چیست؟

چهارشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۰۰ ب.ظ

ترکیه آنلاین: کمال قلچداراوغلو (رهبر حزب ˈجمهوریخواه خلقˈ و بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه) در مجلس ملی این کشور ابراز امیداری کرد که یک زن به عنوان رییس جمهوری این کشور برگزیده شود.


 

به گزارش ایرنا، اوغلو روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه رادیویی ˈرادیو کرالˈ در پاسخ به پرسشی درباره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که تابستان سال امسال برگزار می شود، با بیان اینکه زنان در صحنه سیاسی ترکیه بسیار موفق بوده اند، افزود: در گذشته نمونه های بسیاری از بانوان موفق در صحنه سیاسی داشته ایم.


 


وی ادامه داد: اگر زنی در ترکیه ضمن مسلط بودن به یک زبان زنده دنیا از لحاظ سیاسی نیز به جناحی متمایل نباشد، به عنوان رییس جمهوری انتخاب شود این امر برای ترکیه بسیار سودمند خواهد بود.


رهبر بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه درباره ˈایلکر باشبوعˈ رییس اسبق ستاد ارتش ترکیه که به اتهام براندازی زندانی بود و به تازگی آزاد شده است نیز گفت: باشبوغ، فردی بسیار ارزشمند و قابل احترام است که مورد تعدی قرار گرفت.


وی ادامه داد: با وی که به تمام اسرار دولتی واقف بود همانند یک تروریست رفتار شده است؛ معتقدم وی از اتهامات وارده برائت خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">