ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

احتمال فیلتر شدن یوتیوب در ترکیه

دوشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰ ق.ظ

طی روزهای اخیر کاربران توییتر در ترکیه در هنگام مراجعه به این شبکه اجتماعی به صفحه‌ای هدایت می‌شوند که حاکی از فیلتر شدن این شبکه در ترکیه با حکم دادگاه است.


به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از سی نت، شبکه اجتماعی توییتر پس از درخواست دولت ترکیه برای حذف لینک های در مورد فساد اخیر در این کشور و رد آن از سوی مقامات توییتر، توسط دادگاهی در ترکیه محکوم و دستور فیلتر شدن آن صادر شده است.

بر اساس آمارهای اعلام شده، توییتر در حال حاضر بالغ بر 10 میلیون کاربر در ترکیه دارد و آن ها در زمان مراجعه به آن با صفحه دولت ترکیه که از دسترسی به آن جلوگیری می کند روبرو شده و حکم دادگاه برای فیلتر آن به آنها ارائه می شود.

طیب رجب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، اعلام کرده است که ریشه توییتر را در ترکیه خواهد خشکاند. وی معتقد است که این شبکه به دشمنان وی در زمینه شکل گیری اعتراضاتی علیه وی کمک کرده است.

وی با اشاره به فیلتر شدن این شبکه اجتماعی با استناد به حکم دادگاه گفت: ما این کار را انجام خواهیم داد، و جامعه جهانی هر چیزی که می خواهد بگوید، ما قدرت جمهوری ترکیه را به آنها نشان خوهیم داد.

در حال حاضر زمزمه هایی از احتمال فیلتر شدن یوتیوب در این کشور نیز به گوش می رسد.


۹۳/۰۱/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">