ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

رجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه عصر روز یکشنبه سقوط یک فروند جنگنده ارتش سوریه توسط نیروی هوایی ترکیه را تایید کرد و اظهار داشت: جنگنده سوریه توسط اف 16 های نیروی هوایی ترکیه ساقط شده است و من به خلبانان تبریک می گویم.


به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از ایرنا، اردوغان که برای شرکت در همایش تبلیغاتی حزب حاکم ˈآکˈ به شهرستان کوجاعلی رفته است، این سخنان را در سخنرانی خود در همایش اعلام کرد.

اردوغان که سخنانش به طور زنده از شبکه های خبری ترکیه پخش می شد، گفت: جنگنده سوریه توسط اف 16 های نیروی هوایی ترکیه ساقط شده است و من به خلبانان تبریک می گویم.

وی مدعی شد جنگنده سوریه حریم هوایی ترکیه را نقض کرد و جنگنده های ترکیه پاسخ دادند.

او تصریح کرد، سیلی ترکیه از این پس بسیار سنگین خواهد بود.

در این میان شبکه خبرترک سقوط جنگنده سوری را به طور زنده پخش کرد.

خبرنگار شبکه خبرترک مقارن ظهر روز یکشنبه در منطقه مرزی ˈیایلاداعیˈ در حال گزارش وضعیت مرز ترکیه با سوریه و درگیری های بین معارضان سوری با ارتش سوریه بود که ناگهان اصابت جنگنده سوری و به دنبال آن سقوط جنگنده سوری در تصویر دیده شد.

خبرنگار گفت: همزمان با سقوط این هواپیما صدای جنگنده های ترکیه نیز در اطراف مرز شنیده می شد.

پیشتر شبکه خبر ˈان.تی.ویˈ گزارش داد که جنگنده سوری توسط معارضان ساقط شده است.

با انتشار اخباری در خصوص فشرده شدن درگیریها در مناطق مرزی سوریه با ترکیه، شبکه های خبری ترکیه نیروی بیشتری را به منطقه اعزام کرده اند.

به گزارش این رسانه ها سه روز است که در منطقه شمال لاذقیه و نزدیکی مرز سوریه با ترکیه، درگیریهای شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه با معارضان ادامه دارد.

به گزارش این رسانه ها ارتش سوریه در تلاش کنترل منطقه مرزی سوریه با ترکیه است ولی ارتش آزاد سوریه مقاومت سختی را در منطقه از خود نشان می دهد.

ان.تی.وی از منطقه مرزی یایلاداغی ترکیه از توابع شهرستان حاتای گزارش داد که ارتش آزاد سوریه کنترل مرز کسب را به دست گرفته ولی درگیریها بین نیروهای دولتی و ارتش آزاد همچنان ادامه دارد.

این گزارش حاکیست ژاندارمری ترکیه نیز برای تامین امنیت مرزنشینان ترکیه یک روستای مرزی ترکیه را که در دو کیلومتری مرز سوریه قرار دارد، تخلیه کرده است. جمعیت این روستا 200 نفر اعلام شده است.

این تصمیم به دنبال آن اجرا شده است که یک فروند گلوله خمپاره و یک فروند راکت به مناطق غیرمسکونی روستای مرزی ترکیه اصابت کرد.

نظرات  (۱)

هیچ غلطی نمیتونی بکنی.
اسلام ترکیه=اسلام امریکایی

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">