ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: اختلاف ساعت ایران و ترکیه از بامداد دوشنبه 11 فروردین ماه دوباره به یک و نیم ساعت می رسد.



به گزارش ایرنا، پیش از این در ترکیه در آخرین شنبه ماه مارس ، ساعت یک ساعت به جلو کشیده می شد، ولی دولت این کشور با توجه به همزمانی برگزاری انتخابات محلی (شهرداریها) با تغییر ساعت در این کشور، زمان تغییر ساعت رسمی در این کشور را به 31 ماه مارس مصادف با 11 فروردین تغییر داده است.

انتخابات محلی ترکیه یکشنبه آینده برگزار می شود. در این انتخابات شهرداران، اعضای شورای شهر و معتمدین محل انتخاب خواهند شد.

بنا به پیشنهاد وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه و مصوبه هیات دولت آنکارا که تنها مرجع تام الاختیار در این زمینه است، ساعت در ترکیه سه بامداد (یکشنبه) 31 ماه مارس جاری یک ساعت به جلو کشیده می شود.

با این تغییر اختلاف ساعت بین ایران و ترکیه که از اول فروردین ماه با تغییر ساعت در کشورمان به دو و نیم ساعت رسیده است، دوباره به یک و نیم ساعت کاهش می یابد.

پیشتر وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه در خصوص استفاده از ساعت یکسان در تابستان و زمستان و ثابت ماندن ساعت رسمی این کشور، پیشنهادی داده بود که مورد موافقت هیات دولت ترکیه قرار نگرفت .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">