ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: وزیر انرژی ترکیه از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار تعطیلی نیروگاه هسته ای متسامور ارمنستان شد.

به گزارش پایگاه خبری ملیت:  تانر ییلدیز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه به علت نگرانی از خطرات این نیروگاه هسته ای در درخواستی از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار تعطیلی این نیروگاه در ارمنستان شده است.

وی با اشاره به زمان طولانی ساخت این نیروگاه هسته ای در ارمنستان اظهارداشت: این نیروگاه هر چه زودتر باید بسته شود.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در ادامه گفت: نیروگاه هسته ای متسامور تنها 16 کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد و این نکته را باید آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد توجه قرار دهد.

metsamor nukleer santrali tehlike turkiye uyari ermenistan

در این راستا،نماینده مردم ایگدیر در مجلس ترکیه هم با تشبیه کردن نیروگاه هسته ای ارمنستان به بمب ساعتی، خواستار تعطیلی آن شد.

نیروگاه هسته ای متسامور در دهه 1970 در سی کیلومتری غرب ایروان، پایتخت ارمنستان در شهر متسامور ساخته شد. این نیروگاه با دو راکتور مدل (وی وی ای آر 440) که مختص راکتورهای روسی است کار خود را آغاز کرد. راکتور متسامور حدود 40 درصد برق ارمنستان را تولید می کند ولی با توجه به زلزله 1988 ارمنستان تعطیل شد.

دولت ارمنستان درسال 1993مجددا تصمیم به راه اندازی این نیروگاه گرفت و در سال 1995راکتور شماره 2 به کار انداخته شد. کار راه اندازی این نیروگاه در سال 2003 به شرکت انحصاری واردارت و صادرات برق روسیه سپرده شد و ضمانت کارکرد محصولات آن تا سال 2016 ازسوی این شرکت تضمین شد.


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">