ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: یک تروریست عضو گروه داعش که اخیرا به اسارت شبه نظامیان کرد در سوریه در آمده است، مدعی شد که به همراه یک گروه 60 نفره از تروریست های داعش در اردوگاهی در ترکیه آموزش دیده است.



به گزارش ایرنا، «عبدالرحمان عبدالهادی» روز جمعه در گفت و گو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، شرایط و محل آموزش نظامی خود را که در استان آدانای ترکیه انجام گرفته است، تشریح کرد.
عبدالهادی 20 ساله که در اوایل ماه جاری میلادی به اسارت کردهای سوریه در یکی از مناطق این کشور در آمده است به همراه تروریست های دیگر داعشی در زندان مدافعان کرد سوریه نگهداری می شود.



وی می گوید: در سال 2013 به عضویت داعش درآمدم و از آن زمان به نبرد با نیروهای نظامی سوریه پرداختم.
عبدالهادی در سال 2014 برای گذراندن دوره آموزش نظامی به آدانا در ترکیه می رود و در این دوره هفته ای یک بار با گروه 60 نفره تروریست های داعشی به تمرین تیراندازی با سلاح خودکار کلاشینکوف و مسلسل های نیمه سنگین می پرداختند.
وی افزود: دوره آموزش نظامی را در ترکیه گذراندیم زیرا فرماندهی داعش این کشور را امن تر از سوریه می داند زیرا در سوریه تمرینات و آموزش نظامی در زیر بمباران ها غیر ممکن بود.
تروریست اسیر داعشی گفت، اردوگاهی که من و دیگر اعضای داعش در آدانا آموزش دیدیم به عنوان مرکز آموزشی ارتش آزاد سوریه به رسانه ها معرفی می شد.



وی اظهار داشت: در رسانه های می نوشتند که ما در اردوگاه آموزشی ارتش آزاد سوریه آموزش می بینیم اما همه 60 نفری که در این اردوگاه آموزش های نظامی خود را می گذراندند عضو داعش بودند. این افراد اتباع سوریه بودند که برای کسب درآمد به ترکیه سفر کرده بودند و در این کشور به داعش پیوستند.
وظیفه اصلی عبدالهادی در ترکیه ملاقات با سوری ها بود و وی از طریق شبکه اینترنتی با اتباع سوریه تماس برقرار و به آنها برای سفر به ترکیه برای گذراندن دوره آموزش های نظامی کمک می کرد.
وی افزود: این افراد را پس از آموزش به اورفا و از آنجا به رقه اعزام می کردیم و در این شهر اعضای جدید داعش به مناطق مختلف سوریه تقسیم و اعزام می شدند. بخش عمده سلاح های داعش در سوریه از عراق و تحت پوشش کاروان کمک های انسان دوستانه از این کشور با خودرو حمل می شد.
این تروریست داعشی از کرده خود ابراز ندامت و پشیمانی می کند و می گوید آنچه را که در باره داعش شنیده بود با آنچه که از رفتار و اعمال این گروه تکفیری دیده زمین تا آسمان فرق دارد.
در هفته های اخیر چند نفر از تروریست های اسیر داعشی در گفت و گو با رسانه ها به ارتباط ترکیه با گروه تروریستی داعش اعتراف کرده اند.
آخرین مورد از این اعترافات روز گذشته (پنجشنبه) بود که یک تروریست داعشی به نام «محمود قاضی تاتار» که نیروهای دفاع مردمی سوریه او را دستگیر کرده اند، مدعی ارتباط تنگاتنگ و همکاری های نزدیک ترکیه با گروه تروریستی داعش شد.
خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» روز پنجشنبه نوشت: این تروریست عضو داعش که «محمود قاضی تاتار» 24 ساله است، از آنچه همکاری های ترکیه با گروه تروریستی - تکفیری داعش خواند ، پرده برداشت.
وی در معرفی خود گفت که ساکن شهر «آدی یامان» بوده و در این شهر به عضویت داعش درآمده است.
این رسانه روسی نوشت: تروریست های داعشی در این شهر حضور فعال دارند.
«قاضی تاتار» می گوید من تا اوایل سال جاری میلادی در دانشگاه تحصیل می کردم، اما تحت تاثیر تبلیغات داعش قرار گرفته و ترک تحصیل کردم.
تروریست عضو داعش در مورد نحوه عضویت خود در این گروه تکفیری گفت: در شهر «آدی یامان» اردوگاه پناهجویان سوری قرار دارد و من در غذاخوری آن به صورت داوطلبانه فعالیت می کردم.
او توضیح داد: در این مکان با فردی به نام «احمد» آشنا شدم. این شخص در طول چند ماه پس از پایان فعالیت من در اردوگاه پناهجویان سوری، مقدمات عضویتم را در داعش فراهم کرد.
«قاضی تاتار» افزود: با همکاری این شخص و کمک فرد دیگری از مرز ترکیه عبور کرده و به گروه داعش در سوریه پیوستم.
وی گفت: در عبور از مرز ترکیه 17 نفر دیگر در اتوبوس همسفرم بودند که همه قصد پیوستن به داعش را داشتند، اما حتی یک سرباز ترکیه نیز از حرکت اتوبوس جلوگیری نکرد.
مقامات ترکیه بارها اتهام همکاری و حمایت از داعش را رد کرده اند.
پایان پیام/

۹۴/۱۰/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">