ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: خواهرزاده عبدالله اوجالان (رهبر تروریست‌های PKK ) به عنوان نماینده پارلمان ترکیه و کم سن و سال‌ترین عضو این پارلمان سوگند یاد کرد؛ راه پیدا کردن وی به پارلمان ترکیه به منزله تحول بزرگی برای کردهای این کشور در چند سال اخیر محسوب می‌شود.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، خانم دیلک اوجالان خواهرزاده عبدالله اوجالان، رهبر محبوس حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) است که روز گذشته به عنوان کم سن و سال‌ترین نماینده پارلمان ترکیه ادای سوگند کرد.

راه پیدا کردن وی به پارلمان ترکیه تحول بزرگی برای کردهای این کشور محسوب می‌شود که تعدادشان به بیش از 14 میلیون تن می‌رسد.

دیلک اوجالان 28 ساله در دوره اخیر به رسانه‌های محلی گفته است: من خود را تنها نماینده زنان و جوانان نمی‌دانم. شاید من کرد باشم اما نماینده تمامی کسانی خواهم بود که به سوءاستفاده کردن، سرکوب و به حاشیه راندن اعتراض می‌کنند. من نماینده تمامی مردم، فرهنگ‌ها، اعتقادات و زبان‌ها هستم.

دیلک اوجالان یکی از 80 سیاستمداران حزب دموکراتیک مردم است که در هفتم ژوئن انتخاب شدند. این حزب که از حمایت کردها برخوردار است حدود 12 درصد آرا را به دست آورد و با عبور از حدنصاب 10 درصدی، آرای لازم برای حضور قدرتمند در مجلس قانونگذاری ترکیه را کسب کرد.


۹۴/۰۴/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">