ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

جمعیت ترکیه در حال پیر شدن است

جمعه, ۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۵:۳۳ ب.ظ

اداره آمار ترکیه با انتشار گزارشی اعلام کرد که جمعیت سالمندان این کشور رو به افزایش است.

 


ترکیه آنلاین: به گزارش  ایرنا به نقل از رسانه های ترکیه، اداره آمار دولتی ترکیه در گزارش خود درصد جمعیت این کشور را که بالای 65 سال سن دارند ، 7/7 درصد اعلام کرد که این نرخ جمعیت در حال افزایش است.

براساس این گزارش، اداره آمار دولتی ترکیه پیش بینی کرد که درصد جمعیت بالای 65 سال ترکیه در سال 2023 میلادی 2/10 درصد و در سال 2050 میلادی به 8/20 درصد و در سال 2075 به 7/27 درصد خواهد رسید.

بر این گزارش استانهای سینوپ با 7/16 درصد ، کاستامونو با 7/15 درصد و چانکری با 3/14 درصد جمعیت بالای 65 سال بیشترین میزان جمعیت کهنسال در بین استانهای ترکیه را دارا هستند.

استانهای کردنشین حکاری با 8/2 درصد، شیرناک 3 درصد و وان با 2/3 درصد جمعیت بالای 65 سال کمترین میزان جمعیت کهنسال در بین استانهای ترکیه را دارا هستند.

دولت ترکیه برای افزایش جمعیت جوان این کشور ، در پی تدوین و اجرای سیاست های تشویقی برای خانواده هاست و به این منظور در پی ارائه لایحه ای به مجلس ملی ترکیه است.

در این لایحه خانواده هایی که پنج تا شش فرزند داشته باشند، در راستای سیاستهای تشویقی می توانند از مزایای کمک هزینه های اجتماعی، تخفیف های مالیاتی، کمک به نگهداری فرزندان و پرداخت انواع یارانه ها با هدف تحصیل فرزندان برخوردار شوند.

افزون بر آن در این لایحه پیش بینی شده است که زنان کارمندی که پنج تا شش فرزند داشته باشند ، 10 تا 12 سال زودتر بازنشسته خواهند شد.


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">